Welcome, Guest. Please login or register.
April 23, 2014, 08:44:38 AM
Home Help Search Calendar Login Register
Show unread posts since last visit.
News: Let Pardus-Anka become #1: Pardus-Anka Bug ReportPardus-Anka World Google+ | The Pardus wiki  | Visit Pardus-Anka official website  | Register as forum member?  Email the moderator!

+  Pardus Worldforum
|-+  International Pardus Users
| |-+  Dutch
| | |-+  diverse harware
0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: diverse harware  (Read 2700 times)
Dartelaar
Guest
« on: May 29, 2007, 13:47:56 PM »

Hello mede Pardus gebruikers,

Is er misschien iemand die mij kan zeggen waar ik de drivers kan vinden voor diverse hardware aangesloten op mijn Desktop PC, het betreft :

Kodak easyshare printerdoc (in Ubuntu geen probleem)
Canon  4200F scanner
Nokia N70
Bluetooth adapter

Of hoe ik deze apparaten aan de praat krijg.

Als deze apparaten niet gaan werken in Pardus heeft het ook vrij weinig zin om van Windows af te stappen.
Misschien is Windows in een Virtuele Box wel de oplossing ??
In Windows ben ik redelijk op de hoogte van hoe dingen geregeld worden, in Linux ben ik een absolute beginneling.
benvdh
Pardus fellow craft
**

View Profile
« Reply #1 on: August 09, 2007, 22:33:00 PM »

Hoi Dartelaar,

Het is nogal een lijst die je daar opnoemt. Om te beginnen de scanner. Ik heb even op de website van het sane-project (project dat werkt aan het systeem om scanners op linux te laten werken) gekeken en helaas wordt de scanner niet ondersteunt aangezien het onbekend is welke usb chip er wordt gebruikt zie daarvoor het volgende adres:

http://www.sane-project.org/unsupported/canon-4200f.html

Dan de nokia N70. Er is daar al een discussie over gaande op het engelse nokia forum en het schijnt dat het mogelijk is (ook al staat de n70 niet op de pagina's van het gammu en gnokii project):

http://discussions.nokia.co.uk/discussions/board/message?board.id=connectivity&message.id=17&query.id=17671

Wat betreft de bluetooth adapter kan ik niet echt veel zeggen. Je zou eens kunnen proberen of je 'm tegenkomt in de dmesg output (open een terminal en voer het commando dmesg in gevolgd door een enter, het is daarbij handig om eerst de adapter aan te sluiten en dan direct daarna dmesg te draaien)

Als het goed is zou pardus dan de rest moeten doen. Via konqueror zou je dan (als je bluetooth werkt) aanwezige bluetooth devices moeten kunnen vinden door bluetooth:/ in de adresbalk in te typen.

De kodak easyshare printerdoc zou je denk ik even op moeten googlen. Gewoon iets als kodak easyshare linux.

Waarschijnlijk vind je dan wel mensen die met hetzelfde probleem zaten.

Groetjes,

Ben
Pages: [1] Go Up Print 
« previous next »
Jump to: