Welcome, Guest. Please login or register.
April 18, 2014, 11:02:26 AM
Home Help Search Calendar Login Register
Show unread posts since last visit.
News: Let Pardus-Anka become #1: Pardus-Anka Bug ReportPardus-Anka World Google+ | The Pardus wiki  | Visit Pardus-Anka official website  | Register as forum member?  Email the moderator!

+  Pardus Worldforum
|-+  International Pardus Users
| |-+  Dutch
| | |-+  ACER dual-core
0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: ACER dual-core  (Read 10156 times)
Jack
Newbie
*

View Profile
« on: July 04, 2007, 20:44:25 PM »

Pardus werkt bij mij prima op een oud Pentium 800MHz systeem. De installatie was een fluitje van een cent.
Het loopt allemaal lekker soepel. Je wil niets anders meer.
Ik probeer nu de Pardus live cd bij wijze van hardwaretest te draaien op een nieuwe Acer Aspire dual-core PC. Tijdens de initialisatie blijft het systeem hangen. Ik zie een dos-scherm met de melding van processor test of zo.
Hier zit de zaak vast.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

m.vr.gr.
Jack
Willem
M.D.
Administrator
Pardus Guru

View Profile WWW
« Reply #1 on: July 07, 2007, 10:17:22 AM »

Heb je dit al geprobeert:
http://worldforum.pardus-linux.nl/index.php/topic,1011.msg4402.html#msg4402
Werkt volgens mij wel alleen met de installatieCD.

For freedom...
Jack
Newbie
*

View Profile
« Reply #2 on: July 09, 2007, 11:45:46 AM »

Ik heb het geprobeerd. Je kunt op deze manier inderdaad het bootproces beinvloeden.
Bij mij echter zonder resultaat. vermoedelijk ligt de oplossing wel in deze hoek.
Ik zou graag documentatie hebben i.v.m. deze extra bootopties.

Op twee wat oudere systemen, een desktop en aan laptop, ging het installeren soepel en werkt Pardus als een zonnetje.

JL.
benvdh
Pardus fellow craft
**

View Profile
« Reply #3 on: August 09, 2007, 22:38:58 PM »

Hoi Jack,

Meestal is voor het opstarten van de kernel (dus livecd bootscherm, waarna je op enter moet drukken) wel mogelijk om op F1 te drukken. Daar wordt vaak extra uitleg gegeven over de verschillende bootopties die mogelijk zijn met de betreffende live cd. Ik neem aan dat dit ook geldt voor de pardus livecd, maar aangezien ik deze niet eerder heb gebruikt, zou ik niet weten of het ook daarmee werkt. Wat betreft de support voor dualcore processoren zit het wel goed bij pardus. Ik schrijf dit zelf vanaf pardus dat draait op een dell dualcore laptop. Heb er redelijk goede ervaringen mee tot nu toe.

Groetjes,

Ben
Pages: [1] Go Up Print 
« previous next »
Jump to: